Eerste schooldag

De eerste keer naar school
Voor ieder kind en iedere ouder is de eerste schooldag spannend. Daarom willen we u goed op de hoogte brengen. In het filmpje kunt u alvast even binnenkijken.
Voordat uw kind de eerste keer echt naar school komt heeft de juf of meester al een intakegesprek met u gevoerd. Daarin wordt vooral praktische informatie gegeven en maakt de leerkracht kennis met uw kind.
De kinderen in groep 1, 2 en 3 komen naar school via de gele deur in het hoekje van het schoolplein. De leerkracht staat op dinsdag, donderdag en vrijdag buiten om uw kind daar te ontvangen. Op maandag en woensdag mag u zelf uw kind naar binnen brengen.
De kinderen van groep 4 t/m 8 komen de school binnen via de zwarte deur op het grote schoolplein.

In de tas van uw kind moet fruit zitten voor de kleine pauze en een boterham met drinken (zonder koolzuur) voor de grote pauze. Uw kind mag ook altijd water drinken op school, geef hiervoor een beker of bidon mee.
Voor de kinderen van groep 1-2 hangt een gymzak aan de kapstok waarin de gynschoenen op school bewaard kunnen blijven. Zorg dus voor passende gymschoenen.

Algemeen
De school gaat om 8.15 uur open voor de kinderen. Kinderen gaan op dinsdag, donderdag en vrijdag zelfstandig naar binnen en starten met de activiteit die de leerkracht heeft klaargezet. Op maandag en woensdag mogen de ouders mee naar binnen en mag u samen met uw kind aan het werk met wat er op dat moment is klaargezet.
Om 8.25 uur gaat de eerste zoemer en moet uw kind op school zijn. Om 8.30 uur gaat de tweede zoemer en begint de school. Mocht uw kind te laat zijn, laat hem dan zo stil mogelijk binnenkomen zodat de les niet verstoord wordt.

Om 12.00 uur gaan de kinderen eten. Dat kan op school, dat heeft overblijven. Kijk voor meer informatie daarover op deze pagina.
Uw kind mag ook thuis gaan eten. Het ophalen en brengen van de kinderen gebeurt weer via dezelfde ingangen als aan het begin van de dag. Dat is ook als de school uit is.

De dag start altijd met veel aandacht voor uw kind. We begroeten elkaar en maken een praatje. Als u iets wil bespreken met de leerkracht is dat niet handig voor schooltijd. U kan dan wel een afspraak maken met de leerkracht.