Overblijven

Op onze school bestaat de mogelijkheid om uw kind tussen de middag over te laten blijven. Wij pauzeren dan van 12.00 uur tot 12.45 uur. Voor het lunchpakketje dient u zelf te zorgen. De werkgroep ‘overblijven’ zorgt voor de begeleiding bij het spelen. Bij spel moet u denken aan voetballen, korfballen maar ook met de fietsen kunnen de kinderen alle kanten op.

Natuurlijk zijn er net als thuis regels. Om 12.00 uur gaat iedereen naar zijn eigen klas en zet zijn spullen klaar. In de onderbouw is de overblijfouder aanwezig in de klas. In iedere klas is tot 12.15 uur ook de leerkracht aanwezig. Tijdens het eten blijven de kinderen op hun plaats zitten. Afval weggooien en opruimen doe je pas wanneer je naar buiten gaat. Als kinderen klaar zijn met eten, laten ze hun tafel netjes achter en mogen ze naar buiten. Buiten worden de kinderen opgevangen door een overblijfhulp.

Op De Fonkel werken we bij het overblijven met strippenkaarten. De strippenkaarten, die u per 50 strippen voor €25,00 koopt, dient u vooraf aan de overblijfperiode te kopen!! Deze strippenkaarten worden op verschillende momenten iedere maand verkocht. U krijgt tijdig bericht wanneer de kaart van uw kind(eren) bijna vol is. Één keer overblijven kost 1 strip.
Kinderen die af en toe eens overblijven doen dus veel langer met hun kaart. Het is ook mogelijk om incidenteel over te blijven zonder een strippenkaart. U betaalt dan op deze dag direct bij de overblijfouder €1,00 per keer dat uw kind overblijft.
(Tip: Het is dus goedkoper om een strippenkaart te kopen)