IMCbasis

Iedere week verzorgt IMCbasis gastlessen of excursies voor de leerlingen uit groep 7 en 8.
Zo ontmoeten onze leerlingen allerlei mensen met beroepen uit onze maatschappij. Bijvoorbeeld journalisten, kunstenaars, politici, zorgmedewerkers, ondernemers, onderzoekers.
Steeds verkennen we wat deze mensen voor beroep doen, wat je daar allemaal voor moet kunnen. Welke opleiding deze mensen hebben gehad. Of dit beroep je leuk lijkt; waarom wel/waarom niet? Leerlingen leren na te denken over het werk van deze mensen: hoe schrijf je als journalist een goed artikel voor de krant? Waar moet je dan allemaal aan denken.

Op deze manier leren de kinderen veel over beroepen, over de maatschappij, over hun eigen talenten, en wie weet worden ze geïnteresseerd voor een beroep waar ze voor willen gaan leren!